Jag har mitt hjärta i magen

 Nej, jag är inte alls gravid. Inte senast jag kollade i alla fall.

Men jag funderar över varför just hjärtat är det som kommit att förknippas med känslor. Åtminstone jag känner mer med magen än med hjärtat. Det är i magen alla fjärilar flyger runt som tokiga när  Monkey och jag pussas. Och det är magen som knyter sig inför stressande tjugopoängstentor. Och när man blir riktigt riktigt skiträdd, visst ilar det i magen? Det är också i magen det känns att Monkey och Chewbacca är hundraåttiomil bort och inte kommer hem förrän om massor av dagar. Och det är i magen det kommer kännas när dom kommer hem.

Brustna hjärtan i all ära (?)  men när magen säger ifrån, då vet man att det är på riktigt.

Fröken S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0