Wish I was a little bit pysslig.

Vilket jävla ord egentligen. Pysslig. Pyss pyss. lig.
Finns det ordet i alla dialekter?

Känner en del som syr sina egna kläder. Eller, jag känner en.
Känner några som gör sina egna födelsedags- och inbjudningskort.
Och en del som syr filtar och kuddar åt sina bäbisar.

Det hade varit trevligt att ha fått en pysselgen. Sitta och pyssla lite när man inte har något bättre för sig. För det mesta alltså.

Kanske borde försöka hitta något pyssligt att ägna mig åt. Lära mig rita kanske, eller sy. Åtminstone så pass att jag kan sy upp Monkeys för långa jeans.



Vem försöker jag lura egentligen?

Fröken S

Kommentarer
Postat av: Kylie

Jag syr filtar till min... hund! Räknas det?

2009-09-11 @ 14:55:55
Postat av: Kylie

Jävlar vilken aktivitet det blev här! Tur att jag går in flera gånger per dag då! Min rutinrunda på internet! (Vovve.net ingår också. Sveriges största community för lågutbildade hrm, diplomatisk som på något sätt kanaliserat sin ilska i hunduppfostran och överdriven övertygelse kring just den samma. "Men va faan din jävel, du ska använda mjuuuka metoder och uppmuntran, fattar du inte, är du dum i huvudet VAAA??" Jag skrattar ofta men kommer ibland på mig själv med att faktiskt bli irriterad. Med glasartad blick och rodnad kind stirrar jag in i skärmen och tangenterna smattrar. Min sambo tittar på mig och frågan "har de varit elak mot dig på vovve nu igen..?". TYST väser jag tillbaka och förbereder vovve.net:s enda moraliskt försvarbara inlägg, men även det vassaste, och det enda utan särskrivningar. Haha, suckers!!!)



Förresten, jag syr filtar till min... hund! Räknas det?

2009-09-11 @ 15:04:48
Postat av: Kylie

Jag har förresten också sytt upp ett par jeans en gång... de blev för korta! Fan! Numera viker jag upp dom.

2009-09-11 @ 15:06:32
Postat av: © ANNAPANNA » Foto, Design & Tävlingar! ♥

Vem är bloggvärldens snyggaste blondin?

IN OCH RÖSTA! ♥

-> http://akolan90.blogg.se



+ Jag designar bloggar!

Hör av dig.

2009-09-11 @ 15:26:26
URL: http://akolan90.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kylie: Hahahahaha.. Jag ska tipsa Monkey om ditt sätt att förkorta byxbenen =)

2009-09-11 @ 16:47:10
Postat av: Johanna

Jodå ordet pysslig finns här uppe i norr oxå. Jag är en sån som tycker det är dö kul att pyssla.. helst allt som finns.. på en och sammma gång.. Vilket innebär att jag har ungefär 32 oklarade pyssliga projekt på gång och jag är inte riktigt bra på nåt av dom. Men kanske lite bra på mycket. :-D Sen va det ju det där med tid, det existerar inte så mycket tid för mitt sk pysslande. Men dom där 32 oklarade pyssliga projekten ligger där å väntar, för plötsligt så händer det.

Nästa gång du är upp, kan du inte ta me åtminstonde 5 av dom. Så att dom blir klar nångång tänkte jag.



Kramar

2009-09-12 @ 14:10:21
Postat av: Johanna

Jodå ordet pysslig finns här uppe i norr oxå. Jag är en sån som tycker det är dö kul att pyssla.. helst allt som finns.. på en och sammma gång.. Vilket innebär att jag har ungefär 32 oklarade pyssliga projekt på gång och jag är inte riktigt bra på nåt av dom. Men kanske lite bra på mycket. :-D Sen va det ju det där med tid, det existerar inte så mycket tid för mitt sk pysslande. Men dom där 32 oklarade pyssliga projekten ligger där å väntar, för plötsligt så händer det.

Nästa gång du är upp, kan du inte ta me åtminstonde 5 av dom. Så att dom blir klar nångång tänkte jag.



Kramar

2009-09-12 @ 14:10:55
Postat av: Johanna

Sådär ja, så lyckades jag upprepa mig oxå. Sorry. :-)

2009-09-12 @ 14:12:05
Postat av: Fröken S

Johanna: JA! Det gör jag gärna, kan inte garantera kvalitén dock...=)

2009-09-12 @ 20:06:55
Postat av: Qwerta

Jag kan oxå pyssla, Jag kan baka oxå, och laga god mat, och städa och och och..NEJ, nu blev det fel igen... det är ju MAMMA som kan allt det där. Jag kan inget av det, Jag är ju helt oduglig.. ;)

jag kan dricka vin, det kan jag. KAn man pyssla vin? ;)

2009-09-15 @ 09:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0